Vnitřní řád MŠ
Režim dne jsou učitelky povinny pružně přizpůsobovat aktuálním potřebám dětí.
V mateřské škole je dostatečně dbáno na soukromí dětí, pokud mají potřebu uchýlit se do klidného koutku a neúčastnit se společných činností, je jim to umožněno.
Při vstupu dítěte do MŠ je uplatňován individuálně přizpůsobený adaptační režim.
• denně zdravotně zaměřené cvičení (vyrovnávací, protahovací, uvolňovací, dechová, relaxační) a pohybové hry
• průběžně pohybové chvilky a hudebně pohybové činnosti
• 1× týdně didakticky cílené pohybové činnosti
• denně dostatečné zařazování pohybu při spontánních hrách a pobytu venku
Pobyt venku: denně (dle počasí) – dopoledne, odpoledne po odpočinku do odchodu dětí domů. V letních měsících se činnosti přesouvají co nejvíce ven. Způsob využití pobytu venku: spontánní i řízené činnosti s poznávacím cílem a pohybovou aktivitou.
Pobyt venku se neuskutečňuje při mrazu pod 10°C, při silném větru, dešti a při inverzích.
Odpočinek, spánek: vychází z individuálních potřeb dětí, po obědě cca 30 min. odpočívají všechny děti při čtení pohádky, poslechu relaxační hudby, poté děti s nižší potřebou spánku vstávají, učitelky jim nabízí náhradní aktivity. Lehátka denně připravují a uklízejí uklízečky.
Stravování:
Pitný režim: děti mají celý den k dispozici v každé třídě tekutiny v konvici, ze které nalévají mladším dětem učitelky, starší děti se obsluhují samy. Učitelky vedou děti k dodržování pitného režimu, konvice doplňuje dle potřeby kuchařka. Nápoje se obměňují – čaje, minerálky, vitamínové nápoje, voda.
Otužování: