Žáci 9. B se v hodinách českého jazyka zabývali výzkumem vlastních jmen. Nejprve se věnovali svému křestnímu jménu, jeho významu, důvodu, proč rodiče vybrali právě to jejich.
Žáci si poté sepsali všechny varianty a obměny svého jména. Uváděli, kterou variantu mají nejraději a při které zbystří, protože tuší průšvih.
Druhou částí projektu byl průzkum teoretické roviny pravidel volby křestního jména dětí v ČR. Protože budou sami v budoucnu rodiči, už vědí, co brát v úvahu a čím se mají řídit.
Poslední část projektu se věnovala křestním jménům žáků naší školy. Žáci na podkladě seznamů křestních jmen v jednotlivých třídách zjišťovali četnost dívčích a chlapeckých jmen, jejich varianty, případně zvláštnosti. Jste zvědaví, jak průzkum dopadl? Zjistíte na následujícím odkazu
https://drive.google.com/file/d/16-zg4Ud28WcUCLHKcXI2HeGKXXEEZsuU/view?usp=sharing
Mgr. Radmila Trojková